آرایشگاه عروس , تشریفات مجالس , آتلیه عروس

تشریفات مجالس , آرایشگاه عروس , آتلیه عروس

آرایشگاه عروس , تشریفات مجالس , آتلیه عروس

تشریفات مجالس , آرایشگاه عروس , آتلیه عروس

این وبلاگ , وبلاگی است که توسط سایت منتو مدیریت می گردد و مطالب آموزشی و کاربردی در مورد آتلیه عروس و آرایشگاه عروس و تشریفات مجالس و برگزاری مراسم عروسی ارائه می دهد.شما عزیزان می توانید جدیدترین مطالب مربوط به آتلیه عروس و آرایشگاه عروس و تشریفات مجالس و برگزاری مراسم عروسی را در این وبلاگ بخوانید.


نحوه برگزاری جلسات خواستگاری
اگر تصمیم به ازدواج گرفته اید و قصد دارید به خواستگاری بروید این مطلب به شما کمک میکند تا با نحوه برگزاری جلسه خواستگاری آشنا شوید.

مراسم خواستگاری راه و رسم خاص خودش را دارد. راه و رسمی که همه کم و بیش از آن اطلاع دارند اما تفاوت های فرهنگی یا کم تجربگی ممکن است باعث شود خارج از انتظارات طرف مقابل رفتار کنند. بنابراین این نکات را بخوانید تا جزئیات یک خواستگاری استاندارد را یاد بگیرید. در جلسه اول بردن گل را به دو جهت انجام می دهند. اول: اگر خانواده دختر انتظار آوردن گل را داشته باشند ولی چنین کاری انجام نشود به حساب بی احترامی خود بگذارند. دوم: اثر روانی خوبی بر روی خانواده ی دختر خواهد داشت. بهتر است گل صورتی رنگ (علامت خلاقیت، لذت و زندگی) از یک نوع به تعداد فرد باشد.

زمان خواستگاری:
بهتر است زمان خواستگاری بعد از ظهر باشد.

افرادی که به خواستگاری می روند
بهتر است افرادی که به خواستگاری می روند از بردن عروس خانواده، دختر مجرد خودداری کنند دختر خانم های مجرد قدرت تجزیه و تحلیل کامل فضای خواستگاری را ندارندو ممکن است عملی انجام دهند که مشکل ساز شود.

لباس خواستگاری
آقا پسر باید لباس سنگین و مناسبی بپوشد و دختر خانم نیز در جلسه هایی که با مردان حضوردارند باید به این نکته توجه کنندکه از پوشیدن لباس آستین کوتاه و مدل های جلف که علامت نقص عقل تلقی می شود خودداری کنند.

اضطراب خواستگاری
اگر قرار است سوالاتی از یکدیگر بپرسید قبل از مراسم آن ها را مرور کنند و خوب است که دختر خانم قبل از آمدن میهمان کمی تمرین کند تا اضطرابش کاهش یابد.

میزبان برای پذیرایی از میوه‌ها و شیرینی‌های ساده استفاده کند
خانواده دختر سعی کنند که برای تشریفات مجالس وپذیرایی از میوه‌های آبدار مانند انار و پرتقال و یا شیرینی‌های بزرگ خامه‌ای و یا ترد و شکننده برای پذیرایی استفاده نکنند. زیرا اگر در این مراسم بسیار رسمی است و اگر شیرینی به زمین و یا آب میوه بر روی لباس بریزد باعث تمسخر افراد می‌شود.

خانواده دختر و پسر، واقعیت‌ها را عنوان کنند
بهتر است در مورد دختر و یا پسر هرچیزی که وجود دارد، به طور واقعی عنوان شود. مقدار تحصیل، سن، بیماری و… در مراسم خواستگاری مطرح شود؛ زیرا بعد‌ها خانواده‌ها به خاطر مخفی‌کاری و یا دروغ همدیگر را سرزنش می‌کنند.

سعی کنند در مراسم خواستگاری خاطرات خوشی بجا بگذارند
خانواده‌ها سعی کنند که در هنگام خداحافظی و ترک کردن مجلس خاطرات خوبی بجا بگذارند و با روی خوش و روبوسی خداحافظی کرده تا پل‌های پشت سر خود را خراب نکنند، حتی اگر جواب خانواده دختر منفی باشد؛ چون امکان دارد این خواستگاری بار‌ها ادامه داشته باشد و خاطرات بد بجای بماند.

نوع سوالات
بستگی به عوامل گوناگون مثل اهمیت موضوعات مختلف برای دختر و پسر میزان شناخت آنها از یکدیگر دارند. از طرح پرسش هایی که جواب آنها از قبل روشن است جدا پرهیز کنید. بهتر است از شیوه های توضیحی- سوالی استفاده کنید به این ترتیب که ابتدا هریک از طرفین توضیحات کاملی پیرامون خود در همان زمینه ارائه و سپس مشابه آن را از طرف مقابل در خواست کنید.